söndag, augusti 08, 2010

Hur det gick med vinet

Jodå, vinet var precis lika gott som jag tänkt mig. Sällskapet var alldeles förträffligt och det var skoj att sitta ute, titta på folk och prata.

Det var tydligt dock att det var längesen sist. Ett glas vin och två öl var lagom åt mig. Efter det var jag trevligt salongsberusad och en gnutta vinglig på fötterna och slirig på orden. Under tiden hade jag sms-kontakt med Per för att kolla att allting gick bra. Om jag fortfarande haft vanan inne att sitta ute skulle jag ha stannat längre, för roligt var det, men klockan elva begav jag mig mot bussen.

När jag kom hem sov Moa och jag myste ner mig i soffan hos Per.

I fredags var jag väldigt glad för två saker; att jag inte drack mer och att jag åkte hem tidigt. För det hade verkligen inte varit roligt att vara bakis! Om jag hade varit bakis hade jag inte orkat ge mig ut i solskenet och avnjuta den här smarriga chokladdrömmen som helt klart var fredagens höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar