tisdag, augusti 03, 2010

Fiskepappan

Idag åkte Per iväg och fiskade med sin svåger. Så heter det väl när någon är gift med ens syster?

I alla fall så fick jag och Moa klara oss själva och vi har haft en bra dag. Till skillnad från igår så har Moa somnat helt själv utan minsta bekymmer varenda gång idag. Så jag har haft det lugnt och skönt. Spelat lite spel och läst medan hon sovit.

Jag hoppas verkligen att Per har roligt idag. Vi har knappt varit ifrån varandra på hela semestern och han har nog tyvärr inte fått många timmar på egen hand att hitta på något roligt med. Så jag unnar honom verkligen den här dagen. Jag uppskattar verkligen att han är med mig och Moa så mycket, att han är närvarande och engagerad som pappa. (Jag vet ju att alla pappor tyvärr inte är såna.) Därför är jag nog extra glad idag att han åker och fiskar idag. Han förtjänar det helt enkelt.

Nu kommer han snart hem igen och då ska han få nybakade brownies!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar