onsdag, maj 23, 2012

Renoveringsfrustration

Rumänien, Moldavien, Island, Danmark, Cypern, Ungern, Grekland, Ryssland, Albanien och Irland.

Jag prickade ganska rätt igår, så jag är nöjd. Inte någon som direkt skrällde.

Imorgon är det Sveriges tur. Jag är väldigt säker på att Sverige går vidare då.

I övrigt så fortsätter renoveringen av huset. Idag har jag inte gjort ett dugg på huset, medan Per och hans pappa har jobbat som tokar. Min dag såg istället ut så här: Lämna Moa på dagis, städa lite i lägenheten, mata Ebba, städa lite till, surfa lite, mata Ebba, packa fika, åka till Jula och köpa en dammsugare (som sen visade sig vara fel), hämta Moa på dagis, åka till huset, vattna i växthuset. Och sen hade jag ett par underbara timmar när Sandra kom förbi och kollade in huset och följde med till lekparken och umgicks med mig och Moa. Härligt!

Sen hann jag inget mer för då var det dags att åka hem och äta middag.

Imorgon ska jag ut till huset och fixa något. Har ett stort behov av att känna att jag också gör något i huset på riktigt. Inte bara passar barn så att Per kan greja. Det räknas inte riktigt. Det räknas inte heller att välja tapeter eller åka och köpa saker till huset. Eller att rensa ogräs. Jag vill måla och spika och spackla och sånt där som jag inte vet hur man gör.

Jag är lite frustrerad, men vet inte hur jag ska lösa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar