torsdag, maj 24, 2012

Delfinal nummer två

Först och främst så har min renoveringsfrustration stillats lite idag. Jag har åtminstone målat lite lister och tak och börjat ta bort en bård. Genast känns det mycket bättre inombords och nu är det lite mera mitt hus. Ja, jag har kommit på att det nog är så det är. Så mycket mer jag gör själv på huset, desto mer mitt blir det. Det är därför det är så viktigt för mig att jag också får jobba på det.

Men nu till någonting nästan lika viktigt: Eurovision!

Nästa år tänker jag åka och kolla på spektaklet - nästan oavsett var det blir! Och om min bästa resekompis också hänger på så blir det ju helt enkelt en kanonresa!

Ikväll tävlar Sverige som utan tvekan går till final. Vilka de andra nio blir tycker jag är svårare än i tisdags att gissa. Inte för att låtarna är så värst mycket bättre ikväll, utan för att det är färre riktigt dåliga låtar som är lätta att sålla bort. Fler halvbra låtar alltså. Det kan gå nästan hur som helst!

Gissa ska jag göra i alla fall.

Makedonien, Malta, Estland, Kroatien och Bulgarien är jag ganska säker på också. Vild gissning på resterande fyra: Turkiet, Holland, Kroatien och Norge.

Bubblarlistan: Vitryssland och Ukraina.

Jag gillar verkligen inte Ukrainas låt, men det skulle inte förvåna mig om den går till final ändå. I så fall blir det en given kisspaus för mig.

Holland håller jag en tumme för. Hoppas bara att hon har bytt kläder och bytt kläder på kören och inte står där i sin indianskrud, för låten är ganska söt egentligen och hon är så gullig. Men kläderna kan förstöra alltihop.

Kroatien kan lika gärna bli Serbien eller Bosnien, för låtarna låter ungefär likadant och de kommer ju att rösta på varandra så... ja, jag tror i alla fall mest på Kroatien.

Så nu ger jag mig. Om nästan tre timmar börjar det!

Heja Sverige!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar