lördag, maj 26, 2012

Finalen!

Resultatet av delfinalen nummer två gick ju ganska bra. 7 av 10 rätt, 8 om man tar med Ukraina som jag hade som bubblare, och eftersom jag skrev var disträ och skrev Kroatien två gånger. Det var gissningen innan jag såg programmet, efter ändrade jag mig och trodde inte alls på att Turkiet skulle klara sig, men det gjorde de! Och vem hade kunnat gissa att blinda Litauen skulle ta sig till final?! Inte jag i alla fall. Det var en stor skräll!

Snart är det dags för den stora finalen. Äntligen! Som jag har väntat och längtat! En sak som kryddar det hela med en stor dos extra spänning i år är att få reda på vart jag och Vonka ska åka åka nästa år! 

Jag hoppas och tror faktiskt att Sverige vinner i år. Loreen är helt grym och det är en låt som är fantastiskt bra och som sticker ut från allt annat. Heja Loreen! 

Sen tror jag att de som hamnar i topp 10 är: Cypern, Ryssland, Island, Italien, Tyskland (måste ju tro på min favoritgulletysk), Estland, Rumänien, Danmark och något balkanland, typ Serbien

Ja, den gissningen är jag ganska nöjd med.

En halvtimme kvar till start. Jag är laddad och förväntansfull och spänd! Heja, heja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar