tisdag, maj 22, 2012

Delfinal nummer ett

Jag höll nästan på att glömma!

Nej, inte att det är Eurovision Song Contest, delfinal nummer ett, ikväll. Men att göra ett inlägg om vilka tio låtar jag tror går vidare! Det är ju viktigt. Tror faktiskt det är lite tradition i den här bloggen att jag gissar vilka låtar som går till final. Nu är det lite i sista stund, bara en timme och en kvart kvar tills det börjar. Men jag gör inlägget innan i alla fall!

Utan rangordning:
Island, Albanien, Rumänien, Schweiz, Finland, Israel, Cypern, Ryssland, Ungern och Irland. 


Åh, jag hejar extra mycket på Island och Cypern ikväll som jag tycker är riktigt, riktigt bra. Rumänien är en lagom trallvänlig popdänga, Finland är mysig, men jag vette tusan egentligen... sen är det svårt. Ryssland tror jag kommer gå vidare bara för att tanterna är så söta. Irland bara för att Jedwards blev så populära förra året. Och Ungern låter så bra i början, sen blir den tyvärr lite tråkig efter en stund. Vi får se. Allt kan ändra sig när man ser det live också, till skillnad från en frän musikvideo.

Snart börjar det! Det är väl något fel på mig, men det ska bli så spännande!

På bubblarlistan har jag förresten Grekland och Moldavien. Ifall jag har något fel så tror jag att det är någon av dem istället. Så, nu har jag garderat mig lite också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar