onsdag, januari 06, 2010

Slut på jobb, dags för vila

Igår var sista dagen på jobbet. Från och med imorgon så är jag föräldraledig. Det känns väldigt konstigt. Att gå hem igår och säga hejdå till alla kändes nästan lite fel. Det är svårt att greppa att jag inte ska tillbaka dit imorgon, eller på måndag, eller om ett par veckor när "semestern" är över. Det är många, många månader tills jag ska dit och jobba igen. Konstigt.

Jag är lite orolig för att jag kommer att tröttna på att vara hemma ganska så fort. Att gå hemma med en bebis kanske inte alls är något för mig? Men jag hoppas att det kommer att vara det, ett tag i alla fall. Alla säger ju "det är så mysigt, passa på att njuta!". Så det ska jag försöka göra. Njuta.

Åtminstone nu innan Svante kommer till världen ska jag verkligen bara försöka ta det lugnt, slappna av, göra mysiga och roliga saker och helt enkelt vila upp mig. Sen får vi väl se hur många dagar det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar