måndag, januari 11, 2010

Kastar mig in

Jag har inte hunnit med fotbadet. Hade tänkt att göra det idag, men så kom Sandra på besök istället. Vilket var mycket bättre än ett fotbad! Jag bakade en kladdkaka och bjöd på och så fick jag prata av mig om allt som jag är rädd för. Det är så skönt att kunna säga precis allt, hur dumt det än låter. Sandra är bra! Och så pratade vi killar och strunt och allt möjligt och skrattade.

Per är tillbaka på jobbet idag så det passade verkligen extra bra att hon kom och hälsade på ikväll så jag slapp vara ensam hela tiden.

Någon mat i frysen har det inte blivit mycket av, däremot några muffins som jag svängde ihop idag efter kladdkakan.

Jag har inte skrivit någon text till bilderna, däremot har jag spelat spel och läst och sett på film i massor. Och rensat ur garderoben.

Är jag redo? Blir man någonsin redo? Det är nog som med allt annat - man får kasta sig in med huvudet före och hoppas att det går vägen. Skillnaden är att det här kommer man inte ut ur eller igenom. Jag kastar mig in och sen är jag mamma för alltid. Svindlande tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar