lördag, juni 09, 2012

Trädgårdslandet




Jag längtade efter en trädgård. Fick en trädgård med ett land och ett litet växthus. Det var en bonus! Även om jag hade tänkt att jag skulle odla litegrann hade jag inte trott att jag skulle tycka om det så mycket. Än så länge i alla fall. Det kanske bara är nyhetens behag, men jag tycker verkligen om att gå där och påta. Så lite frön, plocka lite ogräs, vattna lite med min nya vattenkanna. 




Jag hade trampat upp en gång i mitten, och min älskling kom efter en tur till Byggmax hem med fina plattor. Vilken fin överraskning! Nu kan jag gå barfota och rensa ogräs! 




Min kära mor kom med potatisplantor, så nu ska det bli färskpotatis till midsommar! Hon hade även med sig jordgubbar, tomater och chili.




Det är inte bara jag som gillar att vattna. När jag köpte vattenkanna åt mig så fick Moa också välja en egen kanna. Det blev en blå. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar