måndag, juni 25, 2012

En vecka!

Nu har vi bott i huset en hel vecka! Det tog tre dagar innan jag ställde upp och kopplade in datorn. Sen tog det några dagar till innan jag ansåg mig ha tid och lust att ta reda på hur man pluggar in telefonen så att jag kan surfa på riktigt. Att bara surfa i mobilen räknas inte, och vi har inte fått vårt mobila bredband än.

Någon teve har vi inte heller, men ärligt talat har jag inte saknat det så himla mycket än. Har inte haft tid. Och så har det varit väldigt mysigt att på kvällarna bara slå sig ner i soffan med ett glas vin eller en öl och bara prata lite i halvmörkret och tystnaden.

Dagarna i huset har varit intensiva. Det är långt ifrån klart, men det börjar reda ut sig. Vardagsrummet och sovrummet är i stort sett klara. I köket är det en del kvar, men det är ett fungerande kök i alla fall! Det var hemskt jobbigt de första dagarna när vi var utan vatten där! Tack och lov att det ordnade upp sig utan större problem.

Ska ordna en bild eller två på hemmet. En annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar