söndag, juni 17, 2012

Sista dagen

Det här är sista dagen vi bor i lägenheten, för imorgon går flyttlasset! Hur känns det? Spännande förstås. Lite nervöst. Och ganska konstigt. Att vi inte ska bo här längre. Det finns en del saker jag kommer att sakna med lägenheten. Som till exempel duschen, att kunna stå i en stor dusch och spola varmt vatten över sig hur länge som helst utan att behöva tänka ett dugg på att det kostar.

Jag kommer att sakna att det är i stort sett obefintlig insyn in i köket.

Min stora, fina klädkammare kommer jag att sakna massor.

Fast huset är ju tusen gånger bättre.

Som sagt, imorgon går flyttlasset. Trots att det inte är färdigrenoverat än. Det är inte ett rum som vi påbörjat på som är klart än, men vi kan inte vänta med att flytta längre. Vi måste dit! Vi är trötta på att flaxa fram och tillbaka varje dag, och det är tillräckligt färdigt så att vi kan bo. I sovrummet och vardagsrummet ska en vägg tapetseras och golvsocklar ska sättas dit. I passagen ska det målas färdigt och läggas golv.

Det ska målas stjärnor i Moas rum.

I köket... såg det jättebra ut fram till i fredags. Diskbänken kom på plats. Vattnet kopplades på - och så rinner det inte undan ordentligt! Va Fan! 1-0 till huset just nu. Känns surt att behöva ta dit en rörmokare. Och om rörmokaren säger att bänkarna eller golvet måste rivas upp, då gråter jag.

Flyttlasset går i alla fall. Och jag är förväntansfull och positiv. Vi ska möblera och packa upp och göra det mysigt.

Imorgon! Då är vi med hus på riktigt!

 Per sätter upp kakel.

Ebba sover i allt kaos. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar