fredag, november 04, 2011

Ledig fredag

Moa sitter i soffan och ser på Bollibompa. Hon äter kex (smörgåsrån) och dricker vatten. Hon vet hur det ska vara. Det brukar hon göra medan Per och jag dricker morgonkaffet framför våra burkar. "Tatten! Tetts!" Ropar hon och springer till skåpet i köket. Sen springer hon iväg och kryper upp i soffan och sitter där snällt och knaprar tills kexet är slut.

Jag är ledig idag, skulle egentligen ha jobbat halva dagen. Fast har man möjlighet att flexa så gör jag gärna det en sån här dag för att få långhelg. Det är en av de stora fördelarna med det här jobbet! Så det här ska bli en skön dag, jag har inga planer alls. Kanske tar en tur med Moa till biblioteket sen, ta en promenad, leka lite. Och så.

Krabaten i magen sprattlar på. Precis som förra gången väntar jag nu på att det ska bli så tydliga sparkar att Per ska kunna känna något också. Det blir som mer på riktigt då. Moa säger att mamma har en bebis i magen, klappar på magen och säger "hej, hej". Men å andra sidan säger hon att hon har en bebis i magen, och pappa har en bebis i magen också.

Hon är hemskt söt. Jag begriper fortfarande inte att jag har kunnat få en så fantastisk dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar