söndag, november 06, 2011

Husjakt

Idag ska vi titta på ett hus. Igen. Vilket hus i ordningen vet jag inte. Har vi tittat på 20 hus? Eller 50? Men det här kanske, kanske är det rätta. Och kanske, kanske att vi "vinner" budgivningen om vi vill ha det.

Ibland känns det som om hela fritiden går åt till att leta hus, drömma om hus, prata om hus. Det var ungefär så jag presenterade mig på en utbildning: "Hej, jag heter Marie. Har ett barn och nummer två på väg. På fritiden letar jag hus".

Att jag börjar känna mig lite stressad tidsmässigt gör inte saken bättre. I mars har vi två barn, och även om vi skulle klara några månader med två barn i den här tvåan, så skulle det vara skönt att åtminstone ha ett hus på gång, veta var vi ska bo framöver och när vi ska flytta in. Börja planera för DET huset och inte bara ETT hus.

Håller tummar och tår för att det här huset kan vara ett bra hus för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar