måndag, juni 13, 2011

Nostalgi!

I torsdags hade jag nostalgikväll med Zantoo. Det var nästan som förr i tiden.

De rätta ingredienserna fanns där: Tacos, vin, cigg och gamla låtar från förr spelades. Vi diskuterade killar. På en kväll mitt i veckan med jobb dagen efter. Ändå var det stora skillnader.

För det första så blev det ingen sen kväll eftersom jag till skillnad från då inte bara skulle upp tidigt och jobba dagen efter, utan också tog det på för stort allvar för att komma till jobbet ens en smula bakis. Så alltså åkte jag hem redan klockan tio istället för att dra iväg på krogen och komma hem vid tvåtiden. Dessutom tog jag taxi hem den här gången, vilket jag aldrig skulle ha haft råd med då jag var fattiglapp.

För det andra så delade vi på en flaska vitt vin. Inte på en baginbox. BIB. Vi hade härliga bib-kvällar på den tiden.

Tacosen var i stort sett densamma. Och musiken. Pratet om pojkvännerna handlade uteslutande om våra egna pojkvänner istället för förhoppningsvis blivande pojkvänner. Ja, det var väl mest mina som dissekerades. Sandra hade ju en kille då också.

Och så kanske största skillnaden av dem alla: Barnpratet.

Det var vildare förr. Och galnare. Men absolut lika trevligt. Någonstans så känns det att vi är desamma hon och jag. Att vi även om vi inte alls ses lika ofta längre, eller hörs av lika ofta, så är vi väldigt nära vänner när vi väl ses. En sån där vän som varar "för evigt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar