söndag, juni 26, 2011

Fundering nummer ett

För det första så var midsommar alldeles enormt trevligt! Trevligt sällskap, god mat, god öl, goda jordgubbar, roliga lekar och så vidare.

För det andra så fick jag morgonen efteråt frågan om jag hade ordnat med barnvakt nu när jag var borta så länge (ungefär ett dygn). Jag tyckte att det var en lite märklig fråga eftersom mitt barn var hemma med Per - Moas pappa och min älskade pojkvän. För mig är det ju så självklart att en pappa inte kan vara barnvakt åt sitt eget barn. Frågan lät för mig därför som om hon trodde att jag var en ensamstående mamma som hade haft stora problem med att ordna barnvakt åt min lilla dotter. Nu var det säkert inte så hon menade. Hon menade kanske ingenting alls egentligen utan bara undrade lite förstrött i brist på samtalsämnen. Man vet aldrig.

Hur som helst hade jag egentligen ingen större poäng med det här, förutom just det att jag inte tycker att pappor (eller mammor för den delen) kan vara barnvakt åt sina egna barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar