tisdag, juni 28, 2011

Jag kom på det

Jag tror jag har kommit på det.

Vad som är fel.

Jag har helt enkelt glömt bort hur man skriver. Hur man får ner tankar, idéer, anekdoter och filosofier i text. Jag har förlorat ordet. Har jag tappat bort det för gott? Eller är det bara lite vilse? Tänk om alla mina formuleringar har gömt sig i en mörk garderob? Vad väntar de på? Att jag ska hitta dem eller kommer de ut när det finns plats för dem igen? För jag erkänner. Just nu är det så fullt. Fullt av jobbtankar och problem och lösningar. Jag tänker inte i ord längre. Inte i text. Inte i vad som egentligen finns inuti.

Har orden gömt sig? Eller har de tagit slut? Får alla en viss mängd, och jag har redan förverkat mina?

Hur får jag dem tillbaka? Hur får jag fler?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar