tisdag, maj 31, 2011

När katterna är borta...

Per jobbar kväll.

Jag passar på att göra sånt jag inte "får" göra annars: Äta knäckebrödsmackor med makrill i tomatsås i soffan samtidigt som jag ser på The Mentalist. Höll på att välta ut hela makrillburken över ryamattan, men som tur var spillde jag bara på bordet! Annars hade jag definitivt varit förbjuden på riktigt att äta sånt nånstans i den här lägenheten!

Jag passade också på att äta upp chokladen jag fick i mors dags present. Ljuvliga praliner från chokladbutiken.

Och så ska jag passa på att somna till The Bachelorette. Denna dåliga teve som jag bara inte kan låta bli att förtjusas av. Hur länge sen är det jag såg första säsongen? Kan det vara elva år sen? Än har jag i alla fall inte glömt den makalöst snygge och charmige och sexige brandmannen som vann tjejens hjärta i en av säsongerna. Var det Ryan han hette? Veronica, minns du? För visst såg jag finalen med dig när du bodde på campus?

Längesen var det. Ett helt annat liv.

1 kommentar: