torsdag, maj 12, 2011

Delfinal nummer två

6 rätt av 10 i tisdags. Godkänt i alla fall, enligt mig. Och jag är ju den enda som bryr mig så vad the shit, liksom.

När jag kollade i tisdags strök jag dessutom Polen och Turkiet för de fungerade ju inte alls live. La till Serbien i stället som faktiskt gick vidare.

I alla fall. I morse hade jag Kroatiens låt "Celebration" på hjärnan, vilket var fruktansvärt irriterande för den gillade jag inte alls. Och vad hände egentligen med Ungern. Så snygg låt, men varför hade de glömt att göra en show? Himla B och tråkigt. Hejar nu ännu mer på Finland än förut. Han var inte så snyggt stajlad han heller, men åtminstone väldigt söt. Det värmer ett litet tanthjärta. (Fick höra på jobbet igår att det är gammalt att kunna skriva skrivstil, så jo, då är jag väl gammal då.)

Ikväll då? Jag håller förstås tummarna för Sverige! Heja Saade! Han borde verkligen gå vidare, för utbudet är om möjligt ännu sämre än i tisdags.

Dessa går vidare ikväll: Sverige, Bosnien-H, Holland, Slovakien, Ukraina, Bulgarien, Rumänien, Estland, Danmark och Irland. Fast det kan förstås gå hur som helst.

Det mest intressanta ikväll (förutom hur det går för Sverige) är Irland. Definitivt inte typiskt irländskt och det ska bli spännande att se hur de fungerar live. Den låten har jag också haft på hjärnan vid ett par tillfällen. Låten fäster sig som ett tuggummi i håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar