söndag, oktober 24, 2010

Jobb dygnet runt

Det är helg och meningen är att jag ska ta det lugnt, koppla av och vara ledig. Vilket jag gör, vilket jag är. Men ändå är det emellanåt svårt att inte tänka på jobbet. På hur veckan har varit, vad jag har gjort. Det har varit fullt upp varje dag och vissa saker känner jag att jag har gjort bra, att jag har lyckats. Andra saker har det inte gått fullt lika bra med. Och de sakerna grämer jag mig över. Det är så svårt att komma ihåg att det är det positiva jag ska älta.

De där småsakerna som jag själv känner att jag inte gjort tillräckligt bra ger mig lite ågren.

De sakerna som ligger framför mig i veckan som jag känner att jag inte har full koll på hur jag ska lösa ligger som en klump i magen.

Det är helg. Jag ska koppla av. Jag ska ta det lugnt och vara ledig. Ändå är jobbet som en gnagande hamster innanför tinningen.

Jag måste hitta strategier för att släppa jobbet när jag är ledig, om det ens är möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar