måndag, juli 26, 2010

Bokmysteriet

Dagens stora fråga är: Hur kan man tappa bort en stor bok?

När vi var var i väg på vår lilla minisemester packade jag ner Dan Browns senaste bok i resväskan. Den är grön, stor och ganska klumpig så den tog hyfsat stor plats i en liten väska, men eftersom jag är en sådan person som aldrig kan resa någonstans utan en bok så fick den följa med. Nu fick jag aldrig tid att läsa något på den resan. Vad jag kan minnas så tog jag inte ens upp den ur resväskan. Och om jag hade gjort det så borde vi väl ha sett om det låg en stor, grön bok på hotellrummet när vi skulle packa ihop?

För nu är den borta. Jag vet inte med mig att jag har sett den sen jag kom hem. Jag har till och med letat i bokhyllan ifall jag stoppat in den där igen. Alla andra Dan Brown står där, men inte den. Jag har tittat på nattduksbordet, på den lilla byrån i köket, i resväskan ifall jag hade glömt att packa upp den och på alla andra platser i lägenheten som en bok kan ligga gömd - men den står inte att finnas någonstans.

Nu ska vi snart åka till Värmland och jag måste hitta den innan vi åker! Jag hade börjat läsa den och jag kan ju inte påbörja en helt ny bok när det var den jag skulle läsa, eller kan jag?

Var kan den vara? Var gömmer sig en bok?

Jag hoppas att jag kan återkomma med en lösning i det här mysteriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar