tisdag, oktober 29, 2013

King och Koontz

Jag var hos en kollega igår och fikade, och kom förstås in på ämnet böcker. Hon läser väl ungefär lika mycket som jag, och jag fick en del bra tips som jag skrivit upp på min lista.

Och så började vi prata om Stephen King. Hur många bra böcker han skrivit och så. "Fast det var länge sen jag läste något av King" sa jag och började fundera. Desperation hade hon i bokhyllan och den visste jag att jag hade läst, men sen då? Vilka har jag läst och vilka har jag bara sett på film?

Kunde inre komma på en enda titel som jag med säkerhet visste att jag läst! Köplust, Carrie, Lida, Pestens tid - jag kan inte komma ihåg om jag faktiskt läst dem! Pinsamt!

Sen kom jag på att jag nog har läst desto mer av Koontz. Och Väktare är nog fortfarande den läskigaste bok jag läst. Så som jag minns den i alla fall.

Ska nog skriva upp dessa herrar på min läslista, återuppta den gamla skräckbekantskapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar