onsdag, augusti 28, 2013

Projekt -10 kg

Start: 0

Okej. Jag började i måndags, men glömde väga mig. Det kom jag ihåg först idag så jag vet inte om de två första dagarna har gett effekt.

Planen: att gå ner tio kg.

Hur: Med en hel radda olika tankesätt, dieter, strategier, infallsvinklar och diverse försök.

Jag vet ju hur lätt jag tröttnar, slappnar av, tappar fokus och ger upp. Det saknas motivation som oftast helt enkelt.

Men nu har jag en plan! Och jag ska vara seriös och ambitiös och ärlig. Det är väl inte helt och hållet genomtänkt, men alla sätt är bra tänker jag!

Första veckan: sopplunchdieten. Vilket innebär, förutom soppa till lunch, havregrynsgröt till frukost, knäcke med keso och banan till mellanmål och minskade portioner.

Två första dagarna har gått fint. Jag har varit mätt och bara fuskat med en kaka.

Heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar