torsdag, november 08, 2012

Pyssel

Jag vet inte om det beror på att jag gått hemma och varit föräldraledig alldeles för länge. Eller om det är åldern som gör det. Eller om det beror på att jag har fått barn. I alla fall så har jag blivit alldeles pysslig. 

Jag borde nog ha en "pysselgen" med tanke på min mor och mormor som har gjort ungefär allt som går att göra. allt från att måla porslin och tälja trägubbar till att sy dockkläder, och det finns nog en liten i mig, även om den inte är så värst utvecklad. 

Moa tror jag däremot har fått en stor dos av pyssel- och konstintresset. Hon kan sitta länge, länge och pärla, måla, rita, skriva, klistra och pyssla. 

Här är hennes pysselvägg som jag ordnat åt henne, ovanför hennes egna skrivbord. Den gillar hon! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar