onsdag, november 21, 2012

Nostalgilådan!

För ett par dagar sedan tog jag tid, och mod, till mig och packade upp en låda som jag har haft ståendes i diverse förråd och vindar och garage i säkert nästan 10 år. Tid och mod för att jag visste inte riktigt vad den innehöll.

Det visade sig vara en ren nostalgitripp tillbaka till universitetet! Där låg pärmar och kompendium och mappar och tidningsutklipp och mina artiklar som jag skrev för NWT och gamla anteckningsblock.

Jag sveptes med och mindes föreläsningar och diskussioner och underbara vänner och baguetter på Studs! Jag blev nästan lite sugen på att börja plugga igen. Läsa teorier och tänka kritiskt och skriva uppsatser.

I mina block fanns dikter och teckningar och konversationer med vänner insprängt mellan mind-maps och svårlästa anteckningar. Vilka tider!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar