onsdag, augusti 22, 2012

Besök

Idag fick jag första besöket av Jehovas Vittnen här i nya huset. Otroligt spännande! Eller kanske inte, men just det där med att det är mycket som är första gången i nya huset är lite roligt.

Hur som helst, de sa egentligen aldrig att de var från just Jehovas, men typ något sånt i alla fall. Same shit... och så vidare.

"Hej, här var det någon hemma! Vi går runt för att prata om Livets Stora Frågor!" Sa mannen som såg ut ungefär som en snäll pastor med begynnande flint och lite rund om magen och rosig om kinderna. Kvinnan stod ett par steg bakom och såg butter och väldigt grå ut.

"Jaha", svarade jag, "men då är jag inte intresserad".

Jag kunde riktigt se hur mannen tog ett djupt andetag för att börja sitt säljarsnack och envetna nötande om himmel och helvete och paradis och sånt som de pratar om. "Tänker du inte på Livets Stora Frågor?" började han.

"Nej, det gör jag inte", sa jag med ett stort leende, och innan han hann säga något mer fortsatte jag med ett ännu större leende "men ni får ha en trevlig dag! Hejdå!" Och så stängde jag dörren framför två snopna människor.

Man kan inte anklaga mig för att vara otrevlig i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar