måndag, december 19, 2011

Veckorna innan jul

På det stora hela har december varit bra. Men vart tog veckorna vägen, kan jag undra? Alldeles nyss var det första advent och nu helt plötsligt är det bara några dagar kvar till jul!

Den här veckan har jag och Per semester, vilket är enormt skönt. Inte bara för att ha semester utan för att jag senaste tiden har varit väldigt, väldigt trött. Den lilla bebisen i magen suger ur mig nästan all energi. Och Moa tar resten.

Idag tog vi en tur till Marieberg för att handla de sista julklapparna. Nej, inte bara de sista förresten, utan nästan alla. Och aldrig mer igen tänker jag ta med en snart två-årig tjej dit för att stressa omkring! Hon tyckte förstås att det var himla kul och ville gå själv, men ville inte gå där jag och Per gick utan blev mer och mer rymningsbenägen och kutade iväg på sina snabba små ben! Tack och lov att vi var två, så att en kunde försöka handla medan den andra höll koll på henne. Till slut gav vi upp och gick och åt lunch. Sen somnade hon snällt i vagnen. Äntligen kunde vi gå och handla det sista i lugn och ro.

Extremt söt är hon i alla fall. Hon pratar massor nu, säger att "pappa läsa bajsen" vilket betyder Bamse. Och att hon "klappa pytteliten heff" vilket betyder hund.


Förra veckan var hon världens sötaste tärna i Luciatåget på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar