lördag, maj 10, 2014

Finalen!

8 av 10 rätt i delfinal två! Det var inte illa det!

Ikväll är det den stora finalen.
Sverige har startnummer 13, och det är lite dystert för Österrike kommer ut som nummer 11 och jag tror inte att man har hämtat sig från det numret, speciellt inte med Tyskland i mellan (som har en bra låt men jag tror inte den håller hela vägen), för att Sanna ska kunna hävda sig ordentligt i den stora massan av (faktiskt) ganska bra låtar.

Jag ska ge mig på en topp 10 (utan inbördes ordning). Lite svårt nu eftersom jag hört alla låtar utom sex stycken live. Hur de ter sig live spelar ju en väldigt stor roll. Hur som helst, så här ser min lista ut:

Ukraina
Armenien
Grekland
Österrike
Sverige
Frankrike
Finland
Spanien
Malta
Danmark
Nederländerna

Usch vad svårt! Det fick bli elva länder istället. Och inte ville jag gärna ta bort Montenegro eller Tyskland eller Italien eller Island eller Norge...

Vem vinner då? Armenien, Österrike eller Nederländerna.
Men om Malta vinner - då åker jag dit nästa år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar