söndag, maj 11, 2014

Dagen efter

Österrike!  
Nästa år ska jag åka dit och andas bergsluft och titta på hästar och äta korv eller vad tusan man gör i Österrike i schlagertider! 

Wohooooo!

Min stora favorit Nederländerna kom tvåa. Det är bra. Och jag kommer att lyssna på den många gånger i spotify. Kommer inte att lyssna lika mycket på Conchita. Fast tusan alltså, den är Eurovision i ett nötskal! Banbrytande! Pampig! Glittrig! Och fantastisk sång. Like!

Och Norge, som jag inte vågade tro på riktigt, även om jag ville, hamnade på en 8:e plats! Faktisk så hamnade alla nordiska länderna på topp 15. Det är lite fränt. 

Och Sverige - Sanna! Tredje plats! Fantastiskt. Hon var så bra! 

Efter att jag hade hört alla låtar så var mina topp fem: 
1. Nederländerna
2. Österrike
3. Sverige
4. Armenien
5. Ukraina. 

Armenien kom fyra och Ukraina sexa. Nästa år borde jag ta och satsa pengar på riktigt! 

Av mina 11 låtar som jag gissade på innan finalen så hamnade åtta i topp elva. Jag hade inte kunnat gissa på Ryssland hur mycket jag än hade funderat. 

Så. Nu är det slutbloggat om melodifestival och Eurovision på nästan ett år. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar