onsdag, februari 12, 2014

Sjukling

Nu när jag äntligen har vabbat klart så blev jag själv genomförkyld. Lämnade två glada och pigga barn på dagis vid tio (de sprang raka vägen in och blev omkramade av sina kompisar).

Jag har alltid lite dåligt samvete om jag lämnar på dagis när jag är sjuk, men
1. De älskar dagis.
2. De hade inte haft det roligt hemma med mig som bara vill sova i soffan.
3. De längtar efter att leka med sina kompisar. 
4. Om jag får vila idag så är jag kanske piggare imorgon.
5. Man får faktiskt ha barnen på dagis när man är sjuk.

Så jag försöker vila och sova med gott samvete.

När jag kom hem tog jag en dusch. Ville få bort nattens intorkade febersvett. Lånade Pers power refresh menthol och skrubbade in hela mig. Kände mig som en halstablett när jag var färdig. Sen kröp jag ner i soffan med en riktig halstablett, två filtar och Sandmannen.

Och nej, jag sitter inte vid datorn nu. Jag ligger kvar i soffan med surfplattan i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar