lördag, september 07, 2013

Status

Igår var det -0,8! Alltså totalt, "bara" 9,2 kvar till målet! Inte går det snabbt inte, men det går åt rätt håll i alla fall.

Fast efter gårdagens vinkväll och dagens födelsedagskalas så kommer nog de där 8 hektona att vara tillbaka igen. Jag hade tänkt att jag skulle låta bli chipsskålen igår när jag var och drack vin, men det gick inte - det slank ner lite chips och några ostrullar i alla fall efter ett par glas vin - ju mer vin, desto mindre karaktär!

Och idag blir det födelsedagskalas. Bullar och kakor och tårta. Farligt. Ska försöka hålla mig till lite. Får väl be Per sparka mig på smalbenet eller nåt om jag är på väg att ta en bit tårta till.

Sen blir det ny vecka! Soppa eller sallad till lunch tror jag funkar bra. Projekt för vecka 3 ska bli att ta trappan istället för hissen! Tre våningars vardagsmotion kanske gör ett hekto i veckan, kan man hoppas.

2 kommentarer:

  1. Vad äter du till kvällen? Det absolut bästa är att äta lite kolhydrater på lunchen och sen köra soppa eller sallad till kvällen!! ❤

    SvaraRadera
  2. På kvällen äter jag vanlig mat. Jag vill inte äta annan mat än resten av familjen, så jag försöker med mindre portioner och mer grönsaker istället. Men tack för tipsen :)

    SvaraRadera