måndag, oktober 08, 2012

Bokförbud

I somras gav jag mig själv bokförbud. Förbudet löd: Jag får inte köpa någon mer bok till mig själv förrän det är bokrea!

Ungefär tre månader senare så har jag hållit det ganska bra. Jag har köpt en bok - till Per. Den senaste Theorin som jag själv förstås också vill ha, men eftersom jag köpte den till Per så räknades det nästan inte... Dessutom hade jag en rabattkupong på bokhandeln så jag var liksom tvungen att köpa en bok.

I alla fall. Varför gav jag mig själv bokförbud? För att jag har massor med böcker i bokhyllan som jag redan köpt men inte hunnit läst. Plus att Per faktiskt har en massa bra böcker som jag kan läsa. Och så höll mitt bokköperi på att bli som en drog. Ett beroende. Köpa, köpa, köpa. Himlars, vad jag älskar böcker!

Naturligtvis så hittade jag massor med böcker som jag ville ha med en gång, så jag skriver önskelista på alla böcker. Nattens Cirkus, Styggelsen och senaste Kallentoft till exempel. Det är ju faktiskt jul och födelsedag innan det blir bokrea.

Jag tror jag har nio olästa böcker av mina egna i bokhyllan. Så jag borde klara mig. Just nu läser jag Flickan från ingenstans, som är vansinnigt bra, och toktjock, så den borde hålla en vecka eller två till.

Och slutligen så får jag låna böcker av bästa Zantoo. Underbara Evanovich bland annat! Åh, Ranger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar